Christmas’ Message Fr. German

posted Dec 17, 2009, 9:08 PM by Fr Germán Sanchez   [ updated Feb 6, 2014, 5:47 PM by St. Sebastian ]

Christmas’ Message

Fr. German

Christmas has arrived and we will celebrate the biggest event in history: God’s birth in Bethlehem, in a poor crib.

It is good to insist in the fact that we celebrate a historic event. The birth of Jesus is known by the greatest historians of our world.

Then we could consider the faith factor. We believe that this baby born to a Nazareth family is the Son of God.

We believe in the face of Jesus of Nazareth, the almighty God, the eternal God, the merciful God, the God of heaven and embodied himself to become known and be one of us so that we would like to be like him.

Christmas is the biggest celebration that we can celebrate. God is not far, God is not the almighty anymore and not to adore. The Jesus Christ God was made as a man, as a baby God, an accessible God.

Let us go to the crib to discover that now between heaven and Earth, between God and us, there is a bridge, stairs named Jesus.

Let us be drawn by the baby of Nazareth to make us become his disciples and transform us along with him in bridges among all our brothers and sisters so that peace, justice and love prevail in all families, communities and in all countries.

Merry Christmas to all of you and I hope that this celebration transforms us in builders of bridges between all men and women and people of God.

Merry Christmas and have a great week.

Fr. Germán L.A. Dec 19th, and 20th   09

Mensaje de Navidad P. Germán

Llegó la Navidad y vamos a celebrar el acontecimiento más importante de la historia: el nacimiento de Dios en Belén, en un pobre pesebre.

Es bueno insistir sobre el hecho de que celebramos un acontecimiento histórico. El nacimiento de Jesús es reconocido por los grandes historiadores de nuestro mundo.

Luego podemos pasar al dominio de la fe. Nosotros creemos que ese bebé nacido en una familia de Nazaret es el Hijo de Dios.

Creemos que en la cara de Jesús de Nazaret, el Dios todopoderoso, el Dios eterno, el Dios misericordioso, el Dios del cielo y de la tierra se encarnó para hacerse conocer y para ser como uno de nosotros para que nosotros podamos ser como él.

Navidad es la fiesta más grande que podamos celebrar. Dios no está lejos, Dios ya no es el todopoderoso e inabordable. El Dios de Jesucristo es un Dios hecho hombre, un Dios bebé, un Dios accesible.

Vamos al pesebre para descubrir que ahora entre el cielo y la tierra, entre Dios y nosotros hay un puente, una escalera que se llama Jesús.

Dejémonos seducir por el bebé de Nazaret para convertirnos en sus discípulos y para transformarnos con él en puentes entre todos nuestros hermanos para que la paz, la justicia y el amor reinen en todas las familias, en todas las comunidades y en todos los países.

Feliz Navidad a todos y que esta fiesta nos transforme en constructores de puentes entre todos los hombres y entre los hombres y Dios.

Feliz Navidad y feliz semana.

 P. Germán, 19-20 de dic. 2009

Comments