Fr. German’s Message Merry Christmas Dec. 25th/26th, 2010

posted Dec 24, 2010, 2:09 PM by Fr. German Sanchez   [ updated Feb 8, 2014, 7:36 AM by St. Sebastian ]

Fr. German’s Message

Merry Christmas

It’s more than 2000 years ago that the Prince of Peace was born in Bethlehem, and so on Christmas Night we celebrate this anniversary.

Christmas is not only an historical event. The celebration of Christmas, for all Christian and for all men of good will, is the actualization of the birth of the child Jesus. It’s about having the Prince of Peace being born again in today’s world.

Whether you are a little child, a youth, an adult, or elderly, admire the presence of God in the manger and the message of this night: Glory to God in the highest and peace on earth to men of good will

Christmas night is the night where God shows His glory as He comes to live in our midst. Christmas night is the night where all men can aspire to the peace of God since the Prince of Peace was born in Bethlehem to live with us and to teach us how to love and build peace in our hearts, in our families and in our world.

Christmas night is the night of peace. Yes, it is possible. Peace can dwell in our hearts and in the hearts of all men of good will.

On this night when heaven and earth come closer by means of the Prince of Peace, we should rejoice and commit ourselves to celebrate Christmas every day so that weapons are silenced, conflicts cease, and all men can live in the peace that the child Jesus has brought us.

Merry Christmas! And open your hearts so that the light of Christmas will illuminate it and remain always in your life.

May the peace, the joy and the brotherhood of Christmas be always in our life so that every day we will be in the spirit of Christmas, in the peace and simplicity of the manger.

Let us pray for all countries which are currently at war, for unity among Christians and for fellowship of all peoples.

May the Child Jesus be born in the hearts of all men so that all may know the peace and the love that comes from God.

MERRY CHRISTMAS.

Fr. Germán December 25th/26th. 2010

Mensaje del  P. Germán

Feliz Navidad

Hace más de 2000 años que el Príncipe de la Paz nació en Belén y en la noche de navidad celebramos este aniversario.

La navidad no es solamente un acontecimiento histórico. La fiesta de navidad, para todos los cristianos y para todos los hombres de buena voluntad, es la actualización del nacimiento del niño Jesús; se trata de hacer nacer nuevamente al Príncipe de la Paz en el mundo de hoy.

Que tu seas niño, joven, adulto o anciano admira la presencia de Dios en el pesebre y el mensaje de esta noche: Gloria a Dios en el cielo y paz en la tierra a los hombres de buena voluntad.

La noche de navidad es la noche en la que Dios manifiesta su Gloria al venir a vivir en medio de nosotros. La noche de navidad es la noche en la cual todos los hombres pueden aspirar a la paz de Dios ya que el Príncipe de la Paz nació en Belén para vivir con nosotros y para enseñarnos a amar y a construir la paz en nuestros corazones, en nuestras familias y en nuestro mundo.

La noche de navidad es la noche de la paz. Si, es posible. La paz puede habitar nuestro corazón y el corazón de todos los hombres de buena voluntad.

En esta noche en la cual el cielo y la tierra se acercan par medio del nacimiento del Príncipe de la Paz, debe alegrarnos y comprometernos a celebrar la navidad todos los días para que las armas se callen, para que los conflictos terminen y para que todos los hombres puedan vivir en la paz que el niño Jesús nos trae.

Feliz navidad y abran su corazón para que la luz de navidad ilumine y permanezca en su existencia.

Que la paz, la alegría y la fraternidad de la navidad estén siembre en nuestra vida para que todos los días estemos con el espíritu de navidad: en la paz y la sencillez del pesebre.

Oremos por los países que están actualmente en guerra, por las familias divididas, por la unidad entre los cristianos y por la fraternidad de todos los pueblos.

Que el niño Jesús pueda nacer en el corazón de todos los hombres para que todos conozcan la paz y el amor que vienen de Dios.

FELIZ NAVIDAD.

P. Germán, diciembre 25/26 del 2010

Comments