Fr. German’s Message August 8th, 9th, 09

posted Aug 9, 2009, 7:56 AM by Fr Germán Sanchez   [ updated Feb 6, 2014, 5:47 PM by St. Sebastian ]

Fr. German’s Message

 On last week’s message I spoke about the importance of welcoming others in a parish.

This week I would like that we reflect on the knowledge of the Word of God.

One of the irreplaceable pillars in a Christian’s life, in a community’s existence and in the Church’s history is the knowledge of the Word of God.

Since many years ago, the Church Magisterium—the teaching authority of the Roman Catholic Church—(the Pope and the Bishops) has stressed the importance of educating Christans on the knowledge of the Bible. I am sure that in all of our home there is a Bible. Often a little dusty because we have not opened it since a long time.

We need to familiarize with the Bible, with the Word of God that tells us God’s intervention in the Creation, the Prescence of God in humanitie’s history and God’s desire for saving all men with the Death and Resurrection of Christ.

The Bible is for many of us, Christians, the nourishment of our faith and the path that leads us to the friendship and fraternity with Jesus. We cannot ignore the Word of God since it is the only book that helps us know God and follow Jesus walks.

But the Bible is not a book like others. We cannot read the Word of God in the same manner as we read newspapers or a history book or a comic book. To understand the Bible we need to get inspired by the Holly Spirit so we can understand the message that Gods sends us today in a book written more than 2000 years ago.

The Bible reading has to be done at an environment of prayer and in the community to prevent that we betray the Word of God by making it say what we is convenient to us so that we could justify our actions and words.

At the bookstores, libraries, and many websites there are complete and easy commentaries that help better understand one or several Bible passages.

The homily is also a moment in which the priest try to give us clues so that we could receive God’ Word each week in our lives. We are putting each week in our website (www.stsebastianla.org) each week’s homily so that we could continue reflecting at home; alone, with the family or friends.

If we read each Sunday’s text, before going to church, we will be more prepared to understand the Word of God’s message when it is pronounced and when the priest explains it in the homily.

Also, you could gather with 3 or 4 people to read the Sunday’s text and in the prayer try to bring up practical ideas for your own life and the community’s life. You can also send the father your questions, related to the next Sunday’s readings so that he could try to answer them personally or during his homily.

Our parish has to grow in the knowledge of the Word of God and each of one of us can think on the way in which we can get closer to the Bible and to allow us to live with God’s Presence who is present in the Scriptures.

Have a great week.

Fr. Germán L.A. August 8th, 9th,   09



Mensaje del P. Germán

En el mensaje de la semana pasada les hablé de la importancia de la acogida en una parroquia.

Esta semana quisiera que reflexionemos sobre el conocimiento de la Palabra de Dios.

Uno de los pilares irreemplazables en la vida de un cristiano, en la existencia de una comunidad y en la historia de la Iglesia es el conocimiento de la Palabra de Dios.

Desde hace muchos años el magisterio de la Iglesia (el Papa y los obispos) han hecho hincapié en la importancia de formar a los cristianos al conocimiento de la Biblia. Estoy seguro que en todas nuestras casas hay una Biblia. A menudo un poco empolvada ya que no la hemos abierto desde hace mucho tiempo.

Debemos familiarizarnos con la Biblia, con la Palabra de Dios que nos dice la intervención de Dios en la Creación, la Presencia de Dios en la historia de la humanidad y el deseo de Dios de salvar a todos los hombres con la Muerte y la Resurrección de Cristo.

La Biblia es para nosotros los cristianos el alimento de nuestra fe y el camino que nos conduce a la amistad y a la fraternidad con Jesús. No podemos ignorar la Palabra de Dios ya que es el único libro que nos ayuda a conocer a Dios y a seguir los pasos de Jesús.

Pero la Biblia no es un libro como los otros. No podemos leer la Palabra de Dios de la misma manera que leemos los periódicos o un libro de historia o un libro de dibujos animados. Para comprender la Biblia debemos dejarnos inspirar por el Espíritu Santo para comprender el mensaje que Dios nos transmite hoy en un libro escrito hace más de 2000 años.

La lectura de la Biblia debe hacerse en un ambiente de oración y en la comunidad para evitar que traicionemos la Palabra de Dios haciéndole decir lo que nos conviene para justificar nuestras acciones y nuestras palabras.

En las librerías, en las bibliotecas y en varios sitios de internet hay comentarios completos y fáciles para comprender mejor uno u otro pasaje de la Biblia.

La homilía es también un momento en el cual el sacerdote intenta darnos pistas para que podamos recibir la Palabra de Dios cada semana en nuestra vida. Estamos colocando en nuestro sitio Internet (www.stsebastianla.org) la homilía de cada semana para que podamos continuar en casa la reflexión; solos, en familia o con amigos.

Si leemos los textos de cada domingo, antes de ir la misa, estaremos más preparados para comprender el mensaje de la Palabra de Dios cuando es proclamada y cuando el sacerdote la explica en la homilía.

También pueden reunirse 3 ó 4 para leer los textos del domingo y en la oración tratar de sacar algunas ideas prácticas para su vida y para la vida de la comunidad. También pueden enviar al sacerdote sus preguntas, relacionadas con las lecturas del domingo siguiente, para que él intente responder personalmente o en su homilía.

Nuestra parroquia debe crecer en el conocimiento de la Palabra de Dios y cada uno de entre nosotros puede imaginar el medio por el cual podemos acercarnos a la Biblia para conocer mejor a Dios y para dejarnos habitar por la Presencia de Cristo que está en las Escrituras.

Feliz semana.

 P. Germán, 8/9 de agosto del 2009

Comments