Fr. German’s Message 3rd /4th 2010

posted Jul 17, 2010, 10:35 AM by Fr Germán Sanchez   [ updated Feb 6, 2014, 5:47 PM by St. Sebastian ]

Fr. German’s Message

Among the church’s activities is the Legion of Mary.

The Legion of Mary is a group of lay people that get together on Monday evenings from 7 to 8p.m. to meditate and pray the rosary. They also use this meeting to talk about activities and issues related to the parish.

Among their activities are weekly visits to convalescent homes located within the parish.

During their visits they serve communion to the sick and elderly and pray with them.

Every week they also take the parish bulletin to those people who cannot   get out and participate in the life of the parish. On Saturday mornings we celebrate the Eucharist in one these homes, and members of the Legion of Mary, along with a few members of our choir, accompanies me on these visits.

I know how important this ministry is for the elderly and the sick. The Legion of Mary allows them to keep in touch with the parish and life on the outside.

Thanks to the members of the Legion of Mary for helping us to fulfill this essential pastoral ministry of the Church.

 The prayers to Mary occupy an important place in the history of the Church, and for this reason I invite you to become part of The Legion of Mary. You will have the opportunity for fulfilling prayer on a regular basis in the company of fellow Catholics.  Solidarity with those who suffer because of sickness and old age is also a fundamental of our Catholic faith. The Legion of Mary offers one the opportunity to live and experience that solidarity.

The Legion of Mary holds an important place in the Church.  If you are interested in learning more, come to the parish office Monday at 7:00 p.m. and learn for yourself what The Legion of Mary has to offer you and your life.

Have a great week and a happy 4th of July holiday.

Fr. Germán July 3rd  /4th  2010



Mensaje del P. Germán

Entre las actividades de la parroquia está la Legión de María.

Un grupo de laicos se reúne todos los lunes de las 7 a las 8pm para orar y para meditar el rosario. Ellos aprovechan de este encuentro para hablar de las actividades y para programar las acciones en relación con la parroquia.

Entre las actividades que ellos realizan se encuentra la visita semanal a varias casas de reposo situadas en la parroquia. Durante la visita le llevan la comunión a las personas de edad o a los enfermos que desean comulgar y rezan con ellos. Todas las semanas ellos llevan el boletín parroquial a estas personas que no tienen la posibilidad de salir para participar en la vida de la parroquia. Los sábados en la mañana celebramos la Eucaristía en uno u otra de estas casas y la Legión de María me acompaña con ciertos miembros de las corales de San Sebastian.

Yo sé que para las personas de edad y para los enfermos es importante este contacto que la Legión de María les permite tener con la parroquia y con la vida exterior. Gracias a los miembros de la Legión de María por ayudarnos a realizar esta ministerio esencial en la pastoral de la Iglesia.

Ustedes saben que la oración a María ocupa un puesto importante en la historia de la Iglesia y por esta razón los invito a formar parte de la Legión de Maria. Usted tendrá la posibilidad de orar de una manera regular y en compañía de otros cristianos.

Ustedes saben que la solidaridad con aquellos que sufren a causa de la enfermedad y de la edad es también primordial en la fe y por esta razón también, los invito a formar parte de la Legión de María. Tendrán la posibilidad de vivir una experiencia de solidaridad, de oración y de caridad con otros cristianos.

La Legión de Marie tiene ocupa un puesto importante en la parroquia. Si tiene tiempo para dar y si desea orar con otros, usted puede venir al centro parroquial un lunes a las 7pm para que descubra lo que la Legión de María puede aportarle y lo que usted puede compartir con ellos.      

Feliz semana y una feliz celebración del 4 de Julio.

P. Germán 3 y 4 de julio


2010
Comments