Fr German’s message January 27th 2013 Week of the Catholic Schools in USA

posted Jan 23, 2013, 11:37 AM by German Sanchez   [ updated Feb 6, 2014, 5:47 PM by St. Sebastian ]

Fr German’s message

Week of the Catholic Schools in USA

 

From January 27 to February 2, the U.S. Catholic Church invites us to celebrate the Catholic Schools Week.

 Catholic schools have the mission to educate tomorrow’s adults and prepare them to take on responsibilities both in the Church and in society.

The Gospel is the light that should clarify science, technology, and all teachings for men and women to be the center of the universe, as is the wish of the Creator.

The Church wants all children to have access to a complete education, guided by the principles of the Word of God.

Catholic schools strive to accommodate all the children who want an education, regardless of their economic status.
In all Catholic schools scholarships are available for children and young people of limited resources.

All Catholics should feel responsible for the development and smooth operation of Catholic schools.

In our community, we are fortunate to have a Catholic school that is now recognized as one of the best schools in the Archdiocese of Los Angeles.
St. Sebastian School is recognized for the quality of its teaching, staff academic competence, and its use of technology to help teaching and learning.

The involvement of Sister Beatrice and Sister Catherine in the religion classes, the celebration of weekly Masses, and the collaboration between school management and the parish, help the development of joint activities.

 As an example, on Thursday January 31 at 6:45 pm, we are holding a Mass in the church to celebrate St Sebastian, the patron saint of the parish and the school.

The school children will take part in the celebration. Parents are asked to invite and bring a new family with them.

Young couples of the parish, who have school-age children, are also cordially invited to attend and discover what our school can offer to their children.

After the celebration, the school will open its doors for us to meet and share a snack.

We count on you to invite parents and their children to attend the celebration on Thursday, January 31 at 6:45 pm at St. Sebastian church.

Happy Year of Faith. 

Fr. Germán January 27th 2013

Mensaje del P. Germán

Semana de las Escuelas Católicas en los Estados Unidos

Del 27 de enero al 2 de febrero, la Iglesia Católica de los Estados Unidos nos invita a celebrar la Semana de las Escuelas Católicas.

Las escuelas católicas tienen la misión de educar a los adultos del mañana y prepararlos para asumir responsabilidades tanto en la Iglesia como en la Sociedad.

El Evangelio es la luz que debe aclarar la ciencia, le tecnología y toda enseñanza para que el hombre y la mujer sean el centro del universo, según el deseo del Creador.

La Iglesia desea que todos los niños puedan acceder a una educación completa, guiada por los principios transmitidos por la Palabra de Dios.

Las escuelas católicas tratan de acoger a todos los niños que desean instruirse, independientemente de su condición económica.

En todas las escuelas católicas, hay becas para niños y jóvenes de recursos limitados.

Todos los católicos deben sentirse responsables del desarrollo y buen funcionamiento de las escuelas católicas.

En nuestra comunidad, tenemos la suerte de contar con una escuela católica que es hoy en día, reconocida como una de las mejores escuelas en la arquidiócesis de los Ángeles.

La escuela San Sebastián,  es reconocida por la calidad de su enseñanza, la competencia de su  personal académico y por su  alta tecnología utilizada en la transmisión de  conocimientos y aprendizaje.

La intervención de la Hermana  Beatrice y la Hermana  Catalina en las clases de religión, las misas semanales y la colaboración entre la dirección de la escuela y la parroquia, facilitan el desarrollo de actividades comunes entre la parroquia y la escuela.

Así por ejemplo, el jueves 31 de enero a las 6:45pm, vamos a celebrar una Eucaristía en la iglesia para festejar al patrón de la parroquia y de la escuela: San Sebastián.

Los niños de la escuela animarán la celebración. Los padres de familia están llamados a participar con una nueva familia, invitada por ellos. Las parejas jóvenes de la parroquia, que tienen niños en edad escolar, están también  invitadas a descubrir lo que nuestra escuela puede ofrecer a sus hijos o hijas.

Después de la celebración, la escuela abrirá sus puertas para que podamos conocerla y compartir un refrigerio.

Contamos con ustedes para ayudarnos a invitar a  padres de familia, con niños pequeños, para que asistan a la celebración el jueves 31 de enero a las 6:45pm en la iglesia San Sebastián.

Feliz año de la Fe.

P. Germán 27 de enero del 2013


Comments