Fr. German’s Message October 29th /30th 2011

posted Oct 27, 2011, 4:30 PM by Fr Germán Sanchez   [ updated Feb 6, 2014, 5:47 PM by St. Sebastian ]

Fr. German’s Message

You all know that there is a new English translation of the Roman Missal and that all American parishes will begin to use it as of Sunday, November 27, 2011, the first Sunday of Advent and first Sunday of the new Liturgical Year B.

In my August messages I tried to give you some points to help you understand the changes produced with this new translation. You can find these messages in the bulletins published in the parish site: www.stsebastianla.org

These publications helped some people to reflect on the gestures and words of the liturgy. Someone asked me why, during the liturgy of the Eucharist, when the priest was at the altar, during the Lord’s Prayer (the Our Father), I move a little away from the altar.

This question is interesting and I will use it for this week’s message.

The Mass has several stages: the entrance procession, the Welcoming, the Rites of Initiation, the Liturgy of the Word, the Liturgy of the Eucharist, the Communion Rites, and the sending forth with the recessional procession.

During the Liturgy of the Eucharist, which begins with the Preface and continues with the Eucharistic Prayer (Consecration of the bread and wine), the priest assumes his role “in persona Christi.” The priest is at the front of the altar in Christ’s place and for that reason is near the altar which is the place where Christ will present Himself under the species of bread and wine.

After the Liturgy of the Eucharist, during the Communion Rites which begin with the Lord’s Prayer, the priest also forms part of the assembly of the Baptized, he, too, like everyone else, will receive Communion and so unites himself with the assembly to prepare himself to receive the Body and the Blood of Christ.

This is the reason why, at the time of the Lord’s Prayer, I move away a little from the altar to show that at that moment I unite myself with the assembly to prepare myself spiritually, with my brothers and sisters, to receive the Body and Blood of Christ present on the altar.

I take advantage of this writing to remind you that when we kneel down for the Consecration, we must stand up DURING the singing of the AMEN that concludes the Doxology or second elevation: Through Christ, with Him, in Him…During the Amen and not before or after.

Have a great week.

Fr. Germán October 29th  /30th 2011

Mensaje del  P. Germán

Ustedes saben que hay una nueva traducción del misal romano en inglés y que todas las parroquias americanas empezarán a utilizarla a partir del domingo 27 de noviembre del 2011, primer domingo del adviento y primer domingo del nuevo año litúrgico B.

En los mensajes del mes de agosto, traté de darles algunos puntos para ayudarlos a comprender los cambios producidos con esta nueva traducción. Ustedes pueden encontrar esos mensajes en los boletines publicados en el sitio de la parroquia: www.stsebastianla.org

Estas publicaciones ayudaron a algunas personas a reflexionar sobre los gestos y las palabras de la liturgia. Una persona me preguntó la razón por la cual durante la liturgia de la Eucaristías el sacerdote estaba en el altar y durante el Padre Nuestro yo me retiraba un poco del altar.

Esta pregunta es interesante y la utilizo para el mensaje de esta semana.

La misa tiene varias etapas: la procesión de entrada, la acogida, los ritos del inicio, la liturgia de la Palabra, la liturgia de la Eucaristía, los ritos de la comunión y el envío con la procesión de salida.

Durante la liturgia de la Eucaristía, que empieza con el prefacio y continua con la oración Eucarística (consagración del pan y del vino) el sacerdote asume su función “in persona Cristi”. El sacerdote está frente al altar en el puesto de Cristo y por eso está cerca del altar que es el lugar en donde Cristo se hará presente bajo las especies del pan y del vino.

Después de la liturgia de la Eucaristía, durante los ritos de la comunión que empiezan con el Padre Nuestro, el sacerdote hace parte también de la asamblea de bautizados, él también va a comulgar como todos y se une a la asamblea para prepararse para recibir el Cuerpo y la Sangre de Cristo.

Esa es la razón por la cual en el momento del Padre Nuestro, yo me retiro un poco del altar para manifestar que en ese momento yo me uno a la asamblea para prepararme espiritualmente para recibir con mis hermanos y hermanas el Cuerpo y la Sangre de Cristo presente en el altar.

Aprovecho de este texto para recordarles que cuando nos ponemos de rodillas para la consagración, nos debemos poner de pie DURANTE el canto del AMEN que concluye la Doxología o segunda elevación: Por Cristo, con él y en él… Durante el Ame y no antes ni después.

Tendremos una formación, en los días que vienen, para que avancemos un poco en la comprensión de la liturgia.

Feliz semana a todos.

P. Germán, 29/30 de octubre del 2011

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