Fr German’s message November 23rd 2014 Thanksgiving

posted Nov 21, 2014, 5:04 PM by German Sanchez

Fr German’s message

Thanksgiving

The Thanksgiving feast that Americans celebrate is, first and foremost, a family feast.

Before and after Thanksgiving Day, airports are full of people. Children get together with parents and cousins meet to share traditional meals that were specially prepared to celebrate Thanksgiving Day.

Most families stay at the table for hours telling personal and family stories. Thanksgiving Day is the only day where Americans stay at the table for hours on end. People talk with a meal and a drink in hand.

The Thanksgiving feast is a wonderful tradition that we should continue and pass on to generations to come.

But the most important thing about this feast is giving thanks. In Greek thanksgiving is: Ευχαριστιών (Eucaristion).

The Eucharist that we celebrate in our churches is always an act of thanksgiving.

We should give thanks to God for all the good things we have received.

Every time we celebrate the Eucharist, we should make a list of reasons why we want to give thanks to God.

Parents should help their children discover the beauty of creation, the beauty of our world, the beauty of the family, the beauty in the life of each and every person.

Those who recognize the beautiful things that they have are positive and happy people.

Those who always complain or always would like to have what others have are people who do not live in peace and who do not feel content with what they are or with what they have.

Let us make the most of this Thanksgiving feast to participate in the Eucharist, thanking God for Life, for family, for what we are and what we have.

We will celebrate a trilingual Eucharist on Thursday November 27th (Thanksgiving Day) at 10:00 am.

If you cannot participate in the Eucharist, take some time on that same day at your house, before the meal, to say thanks to God for the beauty that is around you.

Happy Thanksgiving and thank you for being part of our community.     

Have a great week. Happy Thanksgiving day.

P. Germán November 23rd 2014

Mensaje del P. Germán

Acción de gracias

La Fiesta de Acción de Gracias que los americanos celebran, es sobre todo una fiesta familiar.

Antes y después del día de Acción de Gracias, los aeropuertos están congestionados. Los hijos se reúnen con los padres, primos y primas se encuentran para compartir comida tradicional, preparada especialmente para celebrar el día de Acción de Gracias.

La mayoría de familias pasan varias horas en la mesa, comentando historias personales y familiares. El día de Acción de Gracias es  prácticamente, el único día en el que los americanos,  pasan varias horas en la mesa. Entre un plato y una copa hay diferentes discusiones.

La Fiesta de Acción de Gracias es sin duda, una tradición muy bonita que debemos continuar y enseñar a las generaciones futuras.

Pero lo más importante en esta fiesta, es la acción de agradecer. En griego acción de gracias se dice: Ευχαριστιών (Eucaristion).

La Eucaristía que celebramos en nuestras iglesias es siempre una acción de gracias.

Debemos dar gracias a Dios por todas las bendiciones que hemos recibido.

Cada vez que celebramos la Eucaristía, deberíamos hacer una lista de las razones por las cuales deseamos dar gracias a Dios.

Los padres deben ayudar a los hijos a descubrir la belleza de la creación, la belleza de nuestro mundo, la belleza de la familia, la belleza de la vida de cada uno.

Aquellos que reconocen las cosas hermosas que poseen, son personas positivas y felices.

Aquellos que se quejan, o que desean siempre tener lo que no tienen, son personas que no viven en paz. Esas personas, no se encuentran satisfechas de lo que son, ni de lo que tienen.

Aprovechemos de esta Fiesta de Acción de Gracias para participar en la Eucaristía. Para dar gracias a Dios por la Vida, por la familia, por lo que somos y por lo que tenemos.

En San Sebastián celebraremos una Eucaristía trilingüe, el jueves 27 de noviembre (día de Acción de Gracias) a las 10 de la mañana.

Si no le es posible participar en la Eucaristía ese día, tome un poco de tiempo en casa, antes del almuerzo, para dar gracias a Dios por la belleza que existe alrededor de usted.

Feliz Fiesta de Acción de Gracias y gracias por formar parte de nuestra comunidad.

Feliz semana. Feliz día de acción de gracias.

P. Germán, 23 de noviembre del 2014
Comments