19th Sunday of the Church A LA, August 9th -10th , 2014

posted Aug 8, 2014, 4:02 PM by German Sanchez

19th Sunday of the Church

Time A

Los Angeles, August 9th -10th  , 2014

1st Reading: from the 1st Book of Kings 19,9a.11-13a

Psalm :84(85)9.10.11-12.13-14

2º Reading: from the Letter of St Paul to the Romans 9,1-5

Gospel: Saint Mathew 14,22-23

 

This Sunday’s liturgy invites us to discover the presence of God in the simple moments of everyday life and to live in faith.

To discover the presence of God in the simple moments of everyday life.

The first book of Kings tells us that the prophet Elijah saw God. He heard him in the still small voice.

The Lord did not show himself to Elijah in a strong and violent hurricane. The Lord did not present himself in the middle of a violent earthquake. God did not reveal himself in fire. Our God let himself be seen and heard in the still small voice.

There are men and women who desire to discover God in a vision and go from city to city in search of a sighting. There are men and women who wait for a miracle or an exceptional event in their lives to discover the presence of God in our world.

But God does not make noise when he shows himself. God speaks to us all the time in the silence of our hearts. In these simple events and in all the ordinary moments of our everyday life, if there is love,  God is present.

To live in faith

The person who is able to see God and hear his voice in the simple events in his or her everyday life is living in faith.

If we see the presence of God in our life and if we listen to his Word every day, we will be able to walk on water like Peter did. But if we have doubts, if our faith in God is not strong enough, and if we believe that we are able to handle life on our own, we will drown in problems and be thrust into the darkness of solitude, of selfishness, of distrust, and of fear.

The person who has faith in God is able to face, with courage and intelligence, the most difficult problems and struggles. The person who trusts God can perform wonders, miracles, and extraordinary things for himself or herself, and for others.

We need to grow in our faith in God so we can live in peace and joy.

By baptism, we received the Holy Spirit, who helps us to discover the presence of God and to live in faith.

Let us pray in this Eucharist that all the baptized discover the presence of God in the simple events of everyday life. Let us also pray that all the baptized live in faith so they become true apostles of Christ.

Amen.

Fr. Germán

19º Domingo del tiempo de la Iglesia

Año Litúrgico A

Los Ángeles 10 de agosto del 2014

1ª lectura : del Libro del 1er Libro de los Reyes 19,9ª.11-13ª

 Salmo : 84(85) 9.10.11-12.13-14

2ª lectura : de la carta de San Pablo a los Romanos 9,1-5

Evangelio: San Mateo 14,22-23

 

 

La liturgia de este domingo nos invita a descubrir  la presencia de Dios, en los momentos simples de la vida de todos los días y a vivir confiando en Él.

Descubrir la presencia de Dios en los momentos simples de la vida de todos los días:

El primer libro de los Reyes, nos dice que el profeta Elías vio a Dios. Lo vio en el murmullo de una brisa suave. El Señor no se manifestó a Elías en medio de un fuerte y violento huracán. El Señor no se presentó en medio de un terrible terremoto. Dios no se reveló en medio del fuego. Nuestro Dios se deja ver y nos habla en el murmullo de una brisa ligera.

Hay hombres y mujeres, que desean ver a Dios en una aparición y van de ciudad en ciudad buscando una visión. Hay hombres y mujeres que esperan un milagro o un evento excepcional en su vida, para descubrir  la presencia de Dios en nuestro mundo.

Pero Dios no hace ruido cuando se manifiesta. Dios nos habla todos los días, en el silencio de nuestro corazón. En los eventos simples y en los momentos ordinarios de nuestra vida de todos los días. Si nuestros actos y palabras están inspirados por amor, entonces Dios está presente en nuestra vida.

Vivir con confianza:

Aquel que es capaz de ver a Dios, de escuchar su voz en los eventos simples de su vida de todos los días, vive con confianza.

Si buscamos la presencia de Dios en nuestra vida, si escuchamos su Palabra todos los días, entonces podremos caminar sobre las aguas, como lo hizo Pedro. Pero si por el contrario, tenemos dudas, si nuestra confianza en Dios no es lo suficientemente firme, si creemos que somos capaces de valernos por nosotros mismos en la vida, vamos a ahogarnos en nuestros problemas y a hundirnos en la oscuridad de la soledad, del egoísmo, de la desconfianza y del miedo.

Aquel que tiene confianza en Dios, es capaz de afrontar con fuerza e inteligencia los más graves problemas y dificultades. Aquel que tiene confianza en Dios puede lograr cosas maravillosas, realizar milagros y obtener  sucesos excepcionales para él/ella o para los demás.

Nuestra confianza en Dios es fundamental para crecer espiritualmente, para vivir en paz y en alegría.

Por medio del bautismo recibimos el Espíritu Santo que nos ayuda a descubrir la presencia de Dios y a vivir con confianza.

Oremos en esta Eucaristía para que todos los bautizados, descubran la presencia de Dios en los eventos simples de la vida de todos los días. Oremos para que todos los bautizados, vivan tengan suficiente confianza en Dios para ser verdaderos apóstoles de Cristo.

Amén.

P. Germán
Comments