19th Sunday of the Church A Los Angeles, August 12th -13th , 2017

posted Aug 11, 2017, 9:39 AM by German Sanchez

19th Sunday of the Church

Time A

Los Angeles, August 12th -13th  , 2017

1st Reading: from the 1st Book of Kings 19,9a.11-13a

Psalm :84(85)9.10.11-12.13-14

2º Reading: from the Letter of St Paul to the Romans 9,1-5

Gospel: Saint Matthew 14,22-23

 

The Church invites us this Sunday to reflect on the presence of God in our lives and on our faith.

The presence of God in our lives. The prophet Elijah left his cave and went to the mountain to meet the Lord who announced that He would pass by.

Peter got out of his boat to go to meet Christ who was walking on the sea.

God is present in our lives and is waiting for us to go meet him.

During this week we can reflect on the places where we are called to meet God. We can ask ourselves if we listen every-day to the call of the Lord and if we answer him.

Unfortunately in many American churches we don’t use bells. In the cities and villages where  bells are rung, they remind us that the Lord calls us and waits for us.

In some places bells are rung before and after a baptism, wedding or funeral to tell us that the Lord will encounter anyone who answers positively to his call.

God is present in our lives and in the world. This statement is the beginning of faith.  

This week we can reflect also on faith.

The encounter between Peter and Jesus at the Lake of Galilee is a beautiful image of faith.

We know that when we listen to the voice of the Lord and follow his advice, we are able to do amazing things.

Like Peter, we can walk on the waters of trouble, face difficulties and live in peace and confidence when we fix our eyes on the presence of the Lord.

Like Peter, sometimes we have doubts, we feel alone and abandoned. There are storms and strong winds that blow in our lives and when we start to sink, we lose our serenity, patience and peace. In difficult moments we must lift our heads and look at Christ who is always with us, sometimes hidden by the noise or the many occupations of our lives, but ready to give us a hand and walk with us.

Our faith is like the faith of Peter.

We are here because we answer positively to the call of the Lord. We do amazing things when we allow the Word of God to guide us.  Sometimes we have doubts about the presence of God. Often we go far away from Christ but faith reminds us that the Lord never abandons us. He calls us every day. With him we live in joy and peace.

Let us discover the presence of God today and leave open the doors of our hearts so that Jesus can get into the boat of our lives and calmness, peace and love will fill our existence.

Amen.

Fr. Germán

19º Domingo del tiempo de la Iglesia

Año Litúrgico A

Los Ángeles 13 de agosto del 2017

1ª lectura : del Libro del 1er Libro de los Reyes 19,9ª.11-13ª

 Salmo : 84(85) 9.10.11-12.13-14

2ª lectura : de la carta de San Pablo a los Romanos 9,1-5

Evangelio: San Mateo 14,22-23

 

La Iglesia nos invita este domingo, a reflexionar sobre la presencia de Dios en nuestra vida y sobre la fe.

La presencia de Dios en nuestra vida. El profeta Elías sale de su caverna para ir a la montaña, al encuentro del Señor que le anunció que pasaría por allí.

Pedro sale de su barca, para ir al encuentro de Cristo que camina sobre las aguas del Lago de Galilea.

Dios está presente en nuestra vida y en el mundo. Nos llama y espera que vayamos a su encuentro. 

En esta semana podríamos reflexionar, sobre los sitios en donde Dios, nos convoca para encontrarse con nosotros. Podríamos preguntarnos si cada día, escuchamos el llamado del Señor y si le respondemos.

Desafortunadamente, en la mayoría de las iglesias americanas no tenemos campanas. En las ciudades y en los pueblos en donde hay campanas, la gente sabe que suenan, para recordarnos que el Señor nos llama y nos espera en la iglesia, para encontrarse con nosotros. Las campanas suenan también antes y después de un bautismo, un matrimonio o un funeral. Para decirnos que el Señor va a encontrar o acaba de encontrar a alguien que respondió positivamente a su llamado.

Dios está presente en nuestra vida y en el mundo. Esta afirmación es el inicio de la fe.

En esta semana podemos reflexionar también sobre la fe.

El encuentro de Pedro con Jesús en el lago de Galilea es una hermosa imagen de nuestra fe.

Sabemos que cuando escuchamos la voz del Señor y seguimos sus consejos, somos capaces de hacer cosas extraordinarias.

Como Pedro, podemos caminar sobre las aguas, afrontar las dificultades. Vivir en paz y con confianza cuando fijamos nuestra mirada en la presencia del Señor.

Como Pedro, a veces tenemos dudas, nos sentimos solos y abandonados. Tenemos tempestades y vientos fuertes que soplan en nuestra vida. Entonces empezamos a hundirnos, a perder la calma, la paciencia y la paz.   En esos momentos difíciles, debemos levantar la cabeza y mirar a Cristo que siempre está con nosotros. En ocasiones, oculto por el ruido, o por las múltiples ocupaciones de nuestra vida, pero siempre presente y listo a intervenir para iluminarnos, guiarnos y tomar nuestra mano para caminar con nosotros.

Nuestra fe es como la fe de Pedro. Estamos aquí porque respondimos positivamente al llamado del Señor. Hacemos cosas maravillosas cuando nos dejamos guiar por la Palabra de Dios. A veces tenemos dudas sobre la presencia de Dios. Frecuentemente, nos alejamos de Cristo. Pero nuestra fe, nos recuerda siempre que el Señor no nos abandona jamás. Que nos llama todos los días. Que con Él vivimos alegres y en paz. 

Descubramos la presencia de Dios hoy. Dejemos la puerta de nuestro corazón abierta, para que Jesús pueda entrar en la barca de nuestra vida. Para que la calma, la paz y el amor llenen nuestra existencia.

Amén.

P. Germán
Comments