3rd Sunday of Advent A LA, December 14th -15th, 2013

posted Dec 12, 2013, 4:27 PM by German Sanchez

3rd Sunday of Advent

Time A

Los Angeles, December 14th -15th, 2013

1st Reading:  the book of the Prophet Isaiah 35,1-6a.10

Psalm :146(147)6-7.8-9.9-10

2º Reading: from the letter of Saint James Ja 5,7-10

Gospel: Saint Mathew 11,2-11

The third Sunday of Advent is known as the Sunday of joy. Pope Francis just wrote an apostolic exhortation named Evangelii Gaudium: The Gospel of Joy.

In this time of preparation for Christmas there is joy in our homes and in our cities. Then, let's ask this Sunday if the joy of Christ dwells in our hearts.

Are we Christians who are happy to get to know the Gospel and to put it into practice? Do we live with joy and do we share with our brothers and sisters the joy that comes from God?

The Church invites us to make a list of the reasons why we Christians are happy in our hearts and are the messengers of joy. We are prophets of happiness and workers of joy.

The first reason for our joy is knowing that God loves us.

We are God's children and He takes care of us. He guides us and gives us the strength to walk the path of Peace, justice, and love; the path of joy.

The second reason for our joy is knowing that we are God's people. We are a family. Baby Jesus, whose birthday we will be celebrating in two weeks, is our older brother. Christmas is a festivity of joy because we celebrate the coming among us of Him who came to reveal God's face.

We Christians are men and women who live with joy because we got to know God. 

The third reason for our joy is knowing that the Spirit of God dwells in our hearts. We are the temple, the tabernacle, the home of God. The Lord is not far away, He is in our hearts and so we can talk to Him and share with Him our lives.

The fourth reason for our joy is knowing that He chose us to go to the world and announce to all our brothers and sisters, the joy of the Gospel. We all are missioners, people sent by God, ambassadors of God. We have been baptized to live the joy of the Gospel. We have been consecrated on the day of our baptism to be the disciples and apostles of Jesus.

Disciples to follow Him, and apostles to reach other people and share with them the joy that we receive from the Gospel.

In our baptism we received the Holy Spirit, the source of all joy, who is with us in all circumstances showing us the path we need to take to announce the joy of the Gospel to the world.

Would you like to live the joy of the Gospel? Then, open your hearts to welcome Him in this Eucharist and in the upcoming festivities.

Welcome Him who is the source of all joys, Jesus, the Prince of Peace.

Fr. Germán

3º Domingo del Adviento

Año Litúrgico A

Los Ángeles 15 de diciembre del 2013

1ª lectura: Libro del profeta Isaías 35,1 6a.10

 Salmo: 146(147)6-7.8-9.9-10

2ª lectura: de la carta de Santiago 5,5-7

Evangelio: San Mateo 11,2-11

El tercer Domingo de  Adviento es conocido como el domingo de la alegría.

El Papa Francisco acaba de escribir una exhortación apostólica a la cual le dio el nombre de Evangelii Gaudium: "El Evangelio de la Alegría".

En este tiempo de preparación hacia la Navidad, la alegría está presente en nuestras casas y en nuestras ciudades.

Entonces, preguntémonos en este domingo, si la alegría de Cristo habita en nuestro corazón. ¿Somos cristianos felices por conocer el Evangelio y por ponerlo en práctica? ¿Vivimos alegres  y compartimos la alegría que viene de Dios con nuestros hermanos y hermanas?

La Iglesia nos invita hoy a hacer una lista de razones por las cuales nosotros, como cristianos, debemos llevar la alegría en nuestro corazón y debemos ser mensajeros de alegría. Nosotros somos profetas de felicidad y obreros de alegría.

La primera razón de nuestra alegría, es el  saber que Dios nos ama. Somos hijos de Dios y Él cuida de nosotros, Él nos guía, nos ilumina y nos da la fuerza necesaria para caminar por el camino de La Paz, de la justicia, del amor, por el camino de la alegría.

La segunda razón de nuestra alegría, es el saber que somos un pueblo. Somos una familia. El Niño Jesús, a quien vamos a celebrar su nacimiento dentro de dos semanas, es nuestro hermano mayor. La Navidad es la fiesta de la alegría porque  celebramos la llegada, en medio de nosotros, de aquél quien vino para revelarnos el rostro de Dios. Los cristianos somos hombres y mujeres que vivimos alegres porque conocemos a Dios.

La tercera razón de nuestra alegría, es el saber que el Espíritu de Dios habita en nuestro corazón. Nosotros somos el templo, el tabernáculo, la casa de Dios. Dios no está lejos, está en nuestro corazón, nosotros podemos hablarle y compartir con Él nuestra existencia.

La cuarta razón de nuestra alegría, es el saber que Dios nos eligió para enviarnos al mundo a anunciar, a todos nuestros hermanos y hermanas, la alegría del Evangelio. Todos somos misioneros, enviados de Dios, embajadores de Dios.

Hemos sido bautizados para vivir la alegría del Evangelio. Hemos sido consagrados el día de nuestro bautismo para ser discípulos y apóstoles de Jesús.  Discípulos para seguirlo y apóstoles para ir hacia los demás compartiendo la alegría que recibimos del Evangelio.

El día de nuestro bautismo recibimos el Espíritu Santo, que es la fuente de toda alegría, para que nos acompañe en toda circunstancia. Para que nos muestre el camino que debemos tomar para anunciar al mundo la alegría del Evangelio.

¿Quieren vivir la alegría del  Evangelio? Entonces abran su corazón para recibir, en esta Eucaristía y en las fiestas que se aproximan a Aquél que es la fuente de toda alegría, Jesús, el Príncipe de La Paz, fuente de toda alegría.

P. Germán
Comments