4th Sunday of Easter C April 24th – 25th , 2010

posted Apr 22, 2010, 9:55 AM by Fr Germán Sanchez   [ updated Apr 23, 2010, 5:55 PM ]

4th Sunday of Easter

Time C

Los Angeles, April 24th – 25th , 2010

1st Reading: from the Acts of the Apostles 13,14.43-52

Psalm : 99(100)1-2.3.5.

2º Reading: from the book of Revelation 7,9.14b-17

Gospel: Saint John 10,27-30

On this 4th Sunday of Easter, let us reflect upon this small text,  in which Saint John tells us that Christ, who is ONE with the Father, is indeed the true Good Shepherd, who knows his flock so well.

Saint John also tells us that those sheep that listen to the voice of the Good Shepherd and follow Him, will never perish. No one will ever snatch them and drag them away from the Father’s hands.

We have also heard the text from the book of Revelation, describing the crowds of people that were cleansed and purified through the death and resurrection of Christ.

The message in the Word of the Lord is specifically directed at the baptized Christians. If we listen to this voice, and if we follow the Good Shepherd, then we can rest assured that we will never be taken away from God’s hands.

The baptismal waters have cleansed us.  They have purified us, so we may unite with Christ, just as He is united with the Father.

Through baptism, we have taken on Christ entirely.  We have become ONE with Him, just as He is ONE with the Father.

Being baptized gives us the opportunity to live a special intimacy with Christ, to the point of transforming ourselves into the very presence of God in the world.

This intimacy and this union with Christ don’t just happen magically or miraculously.  Indeed, our active participation is required!  We must listen to the Lord’s voice, and follow his path.

Christ is the true Good Shepherd, and He does not force us to follow Him.  The vocation of any Christian is to listen to the Good Shepherd’s voice and to follow the path onto which He leads each and every one of us, so that we may encounter the promised joy and peace.

On this Sunday of the Good Shepherd, the Church invites us to pray for vocations.

Let us pray to the Lord, so that all baptized Christians may listen to the Lord’s voice, and make themselves ready and available for the mission entrusted to each and every one of us by Christ.

Let us pray to the Lord for all those, men and women, who answer the call of Christ in their missions as priests, religious men and women, and consecrated lay persons.

Let us pray for all those who have been called upon to follow the example of the Good Shepherd, to act as leaders and shepherds  thus the world may always have shepherds in the image of the heart of Jesus.

Amen.

Fr. Germán


4º Domingo de Pascua

Año Litúrgico C

Los Ángeles, el 25 de abril 2010

1ª lectura: de los Hechos de los Apóstoles 13,14.43-52

Salmo : 99(100)1-2.3.5

2ª lectura: del Apocalipsis de San Juan 7,9.14b-17

Evangelio: de San Juan 10,27-30

En este 4º domingo de Pascua escuchamos el pequeño texto en el cual San Juan nos dice que Cristo que es UNO con el Padre es el buen Pastor, que conoce sus ovejas.

San Juan nos dice también que las ovejas que escuchan la voz y siguen al buen Pastor nunca perecerán y nadie las puede arrebatar de la mano del Padre.

También escuchamos el texto del Apocalipsis que habla de una multitud de gente que fue lavada y purificada en la muerte y en la resurrección de Cristo.

El mensaje de la Palabra de Dios se dirige particularmente a los bautizados. Si escuchamos la voz y si seguimos al buen Pastor podemos estar seguros de no perecer y de jamás ser arrebatados de la mano del Señor.

En las aguas del bautismo hemos sido lavados y purificados para estar unidos a Cristo como él está unido al Padre.

En el bautismo hemos revestido a Cristo, nos unimos a él para ser UNO con él como él es UNO con el Padre.

El bautismo nos da la posibilidad de vivir una intimidad particular con Cristo hasta el punto de transformarnos en la presencia de Dios en el mundo.

Esta intimidad y esta unión con Cristo no se realizan de una manera mágica o milagrosa. Nuestra participación activa es necesaria. Debemos escuchar la voz del Señor y seguir su camino.

Cristo es el buen Pastor y no nos obliga a seguirlo. La vocación de todos los cristianos es de escuchar la voz del buen Pastor y de seguir el camino que él le muestra a cada uno para obtener la paz y la alegría que él nos promete.

En este domingo del buen Pastor, la Iglesia nos invita a orar por las vocaciones.

Oremos al Señor para que todos los bautizados escuchen la voz del Señor y respondan a la misión que Cristo le confía a cada uno.

Oremos al Señor por todos aquellos que son llamados a seguir a Cristo en la misión de sacerdotes, religiosos, religiosas y laicos consagrados.

Oremos al Señor por todos los que son llamados a seguir el ejemplo del buen Pastor para que el mundo tenga siempre Pastores según el corazón de Jesús.

Amén.

P. Germán
Comments