19th Sunday B August 8th /9th, 2009

posted Aug 9, 2009, 7:54 AM by Fr Germán Sanchez   [ updated Aug 18, 2009, 10:34 AM ]

19th Sunday of the Church

Time B

Los Angeles, August 8th /9th, 2009

1st Reading: from the  first Book of Kings 19,4-8

Psalm : 33(34)2-3,4-5,6-7,8-9

2º Reading:  from the letter of  Saint Paul to the Ephesians 4,30—5,2

Gospel: Saint John 6,41-51

This weekend is the third Sunday that we read the discourse of Jesus on the Bread of Life and next Sunday August 16th we will speak again about the Eucharist.

On two week’s ago homily, I was saying that:

“We need the Body and Blood of Christ for feeding faith and to live the call that we have received from the Lord: “Be completely humble and gentle; be patient, bearing with one another in love. Make every effort to keep the unity of the Spirit through the bond of peace.”

On last week’s homily, I was saying that: Mass is the time in which we express together our Faith.

We are here because we believe that the Bread and Wine we share are the Body and Blood of Christ that comes to our Body and our Life to feed us and fill us of Strength and Love.

This week, we continue to reflect on the Bread of Life and the Eucharist, and I invite you to revisit the first lecture of this Sunday.

We listened to the story of the prophet Elijah. Tired of life, disappointed of everyone and discouraged because of his lack of power against evil, Elijah says to God: “I have had enough, Lord, Take my life.” But God does not let Elijah die at the desert in the middle of his despair and exhaustion.

The Lord says: “Get up and eat, for the journey is too much for you.”

We all have gone through hard times or seen people close to us in these situations, or seen people who carry heavy crosses and whom only see misfortunes in their lives. 

This weekend’s message of the Word of the Lord tells us that the Eucharist is the food in which God expresses his tenderness and compassion for each one of us.

The Lord does not want to see us in despair, discouraged, sick or suffering.

Each Sunday, God tells us: “Get up and eat, for the journey is too much for you.”

The Eucharist of each Sunday has to give us strength to get us up, to feel fed by the Holy Spirit and to continue walking our journey guided by the hand of the One who we have welcomed, The Body of Christ, with our brothers and sisters who nourish from the same Bread and Wine in order to become all together the Body of Christ.

May our hearts be open to listen to the Lord’s Call that tells us on each Eucharist: “Get up and eat, for the journey is too much for you.”

 

Amen.

Fr. Germán

19º Domingo de la Iglesia

Año Litúrgico B

Los Ángeles, el 8 /9 de agosto del 2009

1ª lectura: del 1º libro de los Rey 19,4-8

Salmo : 33(34)2-3,4-5.6-7.8-9

2ª lectura: de la carta de San Pablo a los Efesios 4,30—5,2

Evangelio: de San Juan 6,41-51

Este fin de semana es el tercer domingo que leemos el discurso de Jesús sobre el Pan de Vida y el próximo domingo hablaremos otra vez de la Eucaristía.

Hace 2 semanas les decía en la homilía que: “Necesitamos el Cuerpo y la Sangre de Cristo para alimentar la fe y para vivir la llamada que hemos recibido de Dios: “sean siempre humildes y amables; sean compasivos y sopórtense mutuamente con amor; esfuércense en mantenerse unidos en el Espíritu con el vínculo de la paz”.

En la homilía de la semana pasada des decía que la Misa es un momento en el cual manifestamos juntos nuestra Fe.

Estamos aquí porque creemos que el Pan y el Vino que compartimos son el Cuerpo y la Sangre de Cristo que viene a nuestro Cuerpo y a nuestra Vida para alimentarnos y para llenarnos de Fuerza y de Amor.

Hoy continuamos a meditar sobre el Pan de Vida, sobre la Eucaristía y los invito a releer la primera lectura de este domingo.

Escuchamos la historia del profeta Elías. Cansado de la vida, decepcionado de todos y desmoralizado frente a su impotencia frente al mal, Elías le dice a Dios: “Basta ya, Señor. Quítame la vida”. Pero Dios no deja morir a Elías en el desierto en medio de su desespero y agotamiento.

El Señor le dice: “Levántate, come y sigue tu camino”.

Todos hemos pasado o hemos visto gente cercana a nosotros que han pasado por momentos difíciles, o que cargan con cruces pesadas y que ven en sus vidas solamente desgracias.

El mensaje de la Palabra de Dios para este fín de semana nos dice que la Eucaristía es el alimento en el cual Dios manifiesta su ternura y su compasión por cada uno de nosotros.

El Señor no quiere vernos desesperados, desanimados, enfermos o sufriendo.

Cada domingo,  Dios nos dice: “Levántate, come y sigue tu camino”.

La Eucaristía de cada domingo debe darnos fuerza para levantarnos, para sentirnos alimentados por el Espíritu de Dios y para caminar cogidos de la mano de Aquel que hemos recibido, el Cuerpo de Cristo, y unidos a nuestros hermanos que se alimentan del mismo Pan y del mismo Vino para transformarse juntos en el Cuerpo de Cristo.

Abramos nuestros corazones para escuchar la llamada del Señor que nos dice en cada Eucaristía: “Levántate, come y sigue tu camino”.

Amen

     P. Germán
Comments